ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ: Ομόφωνο ΟΧΙ από την Ιεραρχία στο νομοσχέδιο των ομόφυλων ζευγαριών – Οι επιστολές στους 300 βουλευτές

708

ΟΧΙ από την Ιεραρχία για το νομοσχέδιο των ομόφυλων ζευγαριών- Στις 4 Φεβρουαρίου το κήρυγμα από άμβωνος!

Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου η οποία διήρκεσε σχεδόν πέντε ώρες και αφορούσε στο πώς θα αντιδράσει η Ελλαδική Εκκλησία στο επερχόμενο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που θεσμοθετεί τον δικαίωμα πολιτικού γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια.-Στις 4 Φεβρουαρίου θα διαβαστεί στους ναούς το κείμενο της Ιεράς Συνόδου για τον γάμο ομοφύλων

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Παροναξίας Καλλίνικος, οι ιεράρχες ομόφωνα αποφάσισαν να εκφράσουν τη διαφωνία τους για το γάμο ομόφυλων και την τεκνοθεσία προς το λαό, με κείμενο που θα διαβαστεί στους ναούς – κατά πληροφορίες – στις 4 Φεβρουάριου και όπως είπε η καθυστέρηση λίγων ημερών οφείλεται στο να προετοιμαστεί κατάλληλα αυτό το μήνυμα της Εκκλησίας προς τους πιστούς.

«Κάθε ανατροπὴ της ηθικής αποδομεί την αξία του ανθρώπου», υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος κατά τη σημερινή του εισήγηση (23/01) στην Ιερά Σύνοδο, αναφορικά με το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια και την τεκνοθεσία.

Παράλληλα, η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να κάνει τα ακόλουθα τρία βήματα για να δηλώσει τις θέσεις της Εκκλησίας για το νομοσχέδιο: α. Αποστολή επιστολής προς τους βουλευτές του κοινοβουλίου όπου θα παρουσιάζονται με νομικά επιχειρήματα οι θέσεις της Εκκλησίας. β. Κείμενο ‘ προς το Λαο’ σε πιο απλή γλώσσα, που θα αποσταλεί προς ανάγνωση στις Μητροπόλεις στις 4 Φεβρουαρίου (μαζί με διανομη φυλλαδίων) και γ. Εξουσιοδότηση σε Μητροπολιτες για ανάληψη πρωτοβουλιών ενημέρωσης και ευαισθητοποιησης στις επαρχίες τους.

Αναλυτικά το Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου:

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας (Ι.Σ.Ι.) της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας»
υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου.

Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Ι.Σ.Ι. άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:

1.Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού.

Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την
εκκλησιαστική ζωή. Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:

α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («… καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε…», Γένεσις 1, 27-28),

β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («… ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ… τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς
τὴν Ἐκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),

γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,

δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου»,Έξοδος 20, 12).

2.Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.

3.Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση. Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».

4.Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».

5.Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση.

Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.

6.Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β)
δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την
εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών. Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.

7.Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως
στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;

8.Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών»
για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το
καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους
και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.

9.Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την
Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει,
εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.

Πηγές αναφέρουν πως στη διάρκεια της συνεδρίασης δεν τέθηκε θέμα αιτήματος περί απόσυρσης του νομοσχεδίου, ενώ ξεκαθαρίστηκε πως «ο Αρχιεπίσκοπος δεν διασπά ποτέ τη γέφυρα επικοινωνίας» με τον Πρωθυπουργό και τους αρχηγούς.

Οι δύο επιστολές
Στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου, ετοιμάστηκαν δύο επιστολές, η μία προς τους πιστούς, η οποία θα αναγνωστεί σε όλους τους ναούς την ερχόμενη Κυριακή και άλλη μία, η οποία θα σταλεί στους βουλευτές που θα αποτυπώνονται οι λόγοι που η Εκκλησία είναι αντίθετη.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καρυστίας και Σκύρου κ. Σεραφείμ, ως Αντιπρόεδρος της Ιεραρχίας, αντιφώνησε εκ μέρους των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών.

Κατόπιν, σύμφωνα με την Ημερήσια Διάταξη, ανέγνωσε την Εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαος, με θέμα: «Εκκλησία και “θέσπιση γάμου μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου”».

Στην Εισήγηση αναπτύχθηκαν οι ακόλουθες υποενότητες: Η σημερινή πραγματικότητα, ελληνική επικαιρότητα, δικαίωμα και υποχρέωση της Ιεράς Συνόδου, βιολογικό υπόβαθρο του φύλου, τι είναι ο Γάμος – Αγιασμός του φύλου, εκτροπές από τη φυσιολογία, η αξία του ανθρώπου, συνέπειες του προτεινόμενου νόμου, νομική διάσταση, γενικές σκέψεις – συνοπτικά σχόλια, σχόλιο στους χειρισμούς της Κυβέρνησης, καταληκτικές σκέψεις.

Μετά το διάλειμμα, ακολούθησε συζήτηση επί της Εισηγήσεως, κατά την οποία έλαβαν τον λόγο πολλοί Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς και συντάχθηκε το σχετικό Ανακοινωθέν.

Πάντως, η κυβέρνηση έχει κάνει σαφές ότι «δεν υπάρχει καμία πρόθεση να υποχωρήσει από τις βασικές της αρχές και προτεραιότητες στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, οι οποίες είναι η ισότητα στον πολιτικό γάμο και η προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών»

Εκκλησιαστικοί κύκλοι σχολιάζουν ότι την ίδια ώρα που η Πολιτεία νομοθετεί, η Εκκλησία νουθετεί το πλήρωμά της, βάσει των διακριτών ρόλων, που υπάρχουν μεταξύ των δύο εξουσιών. Εξυπακούεται πως όλοι έχουν την ελευθερία των επιλογών τους, εάν όμως απέχουν από την πάγια στάση της Εκκλησίας να περιφρουρεί το θεσμό της παραδοσιακής οικογένειας, καλύπτονται από την Πολιτεία και μόνο – είτε είναι ομοφυλόφιλοι, είτε είναι άθεοι ή ό,τι άλλο.

«Θα σεβαστούμε τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου χωρίς εξαιρέσεις» λέει ο εκπρόσωπος των κληρικών
Ο πατήρ Γεώργιος Κωνσταντίνου, Εκπρόσωπος Τύπου του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, μίλησε σήμερα το πρωί στον ΑΝΤ1 αναφέροντας πως εμμένουν στις αντιθέσεις της σχετικά με την ρύθμιση για τον γάμο και την τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια «βάσει των ευαγγλεικών περικοπών και των διδασκαλιών της θρησκείας μας». Όπως τόνισε, λόγω αυοτύ, οι κληρικοί θα σεβαστούν χωρίς εξαιρέσεις την απόφαση της Ιεράς Συνόδου, η οποία θα ισχύει για όλους και θα γίνει σεβαστή από όλους.

Όπως επεσήμανε πάντως ο εκπρόσωπος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδας, αν κάτι τέτοιο αποφασιστεί από την Πολιτεία, «εμένα αν μου έρθει ένα ζευγάρι γυναικών και μου ζητήσει μια ευχή θα τους την δώσω, αν μου ζητήσουν να βαπτίσω το παιδί τους, θα το βαπτίσω». Ο π. Γεώργιος Κωνσταντίνου είπε πάντως ότι δεν πρόκειται να ληφθούν «μέτρα» κατά όσων βουλευτών υπερψηφίσουν την σχετική διάταξη, όπως πχ. η απαγόρευση εισόδου τους σε ναούς, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι »η Εκκλησία έχει τον δικό της τρόπο».

ΦΩΤΟ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ